Resultaten

Vaak behaalde resultaten

  • Snellere dienstverlening, betere klantgerichtheid en daardoor hogere waardering van klanten;
  • Slimmer ingerichte werkprocessen met kortere doorlooptijden;
  • Efficiënter ingerichte werkprocessen en daardoor mogelijkheden tot (flinke) kostenbesparingen, zonder dat de kaasschaaf gehanteerd hoeft te worden;
  • Versterking van de ontwikkeling van de gezamenlijke professionaliteit en daardoor van de kwaliteit;
  • Minder stress, meer werkplezier en bewustzijn van klantwaarde, samenwerken, efficiëntie en resultaatgerichtheid.

Voorbeelden van resultaten

  • Verzilverde bezuinigingen van 10% – 25% op operationele kosten, in combinatie met verbeterde kwaliteit van dienstverlening.
  • Doorlooptijd bezwaarschriften teruggebracht van 16 naar 6 weken.
  • 100.000-plus gemeente: doorlooptijd actualisering bestemmingsplan gereduceerd van 1 à 2 jaar naar 6 weken en het aantal plannen en beleidsregels met 60% teruggebracht.
  • Kleinere gemeente: briefafhandeling in één dag.
  • Gestroomlijnde afstemming tussen belangenpartijen in 100.000-plus gemeente bij herinrichting straten binnenstad leidt tot reductie doorlooptijd van 1 jaar en langer naar 8 weken.
  • Bewerkingstijd uitgifte bezoekersparkeerpassen gehalveerd en doorlooptijd van 3 dagen teruggebracht naar 41 minuten (direct aan balie).
  • Doorlooptijd gemeentelijke subsidieaanvraag teruggebracht van ruim 1 jaar naar 1 maand.
  • Praktische en stimulerende methode om om te gaan met de reductie van aantallen fte uit gestroomlijnde processen.
  • De afhandeling van een aanvraag levensonderhoud van 4 tot 7 weken gereduceerd tot 4 uur (80%) of 1 week (20%). Professionals hebben weer tijd voor hulp en ondersteuning op maat.
  • Middelgrote organisatie: tijdsbesteding contractenadministratie gehalveerd en 50% minder fouten.