Klantgerichtheid
- Doe alleen dingen met klantwaarde – Focus je op klantwaarde en langere termijn strategische doelen
Professionaliteit
- Zorg voor een regelmatige verdeling van werk (‘Heijunka’)
- Creëer standaarden en maak werk zichtbaar
Kwaliteit
- Zorg dat kwaliteit is ingebouwd op de werkplek, zodat het in één keer goed wordt gedaan (‘Jidoka’)
Efficiëntie
- Elimineer verspilling (‘Muda’) – Doe geen zaken die geen toegevoegde waarde voor de klant hebben
- Zorg voor een gestroomlijnd proces (‘Flow’) en bekort doorlooptijden
Leren en verbeteren
- Stuur consistent op (een mentaliteit van) processen continu verbeteren (‘Kaizen’) – Zorg voor een manier van werken waarbij leren, permanent verbeteren en gezamenlijke professionele ontwikkeling centraal staan
- Maak alleen gebruik van technologie als eindpunt van een verbeterslag
Integraliteit en samenwerken
- Zorg voor betrokkenheid van betrokken professionals, intern en extern
- Zorg voor leiders die de organisatiefilosofie begrijpen en in de vingers hebben